Carte Maximum realizat cu mărci din seria "Automobile româneşti" (1983) - Mi# 3954 şi 3955 pe suportul Carte Poştală Ilustrată realizat de "Auto DACIA - Piteşti, Colibaşi" reprezentând autoturismul OLTCIT respectiv DACIA 1310 MLS şi ştampilat cu ştampilă poştală ocazională "EXPOFIL «DACIA ´87» EDIŢIA III-A/31. OCT. 1987 · 0300 PITEŞTI"
Oltcit Craiova a apărut în urma unui parteneriat între autorităţile comuniste şi producătorul francez de automobile Citroën. Astfel, un an mai târziu (1977) la Craiova începe construcţia unei fabrici moderne pentru construcţia unui automobil de dimensiuni mici.
În fabrică s-au produs trei versiuni:
* Club - echipat cu un motor de 1129 cm cubi şi o cutie în 4 trepte
* Special - echipat cu motorul de Visa şi LMA, de 652 cm³
* Axel 12 TRS - dotat iniţal cu un motor de 1200 cm³, dar a fost înlocuit cu un motor de 1299 cm³ şi o cutie de viteze în 5 trepte; a fost un automobil destinat exportului în Franţa, Olanda, Belgia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Iugoslavia, Argentina, Uruguay, Paraguay, Ecuador, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Siria, Iordania, Egipt, Turcia, Bulgaria
După 1989, producţia continuă sub numele de Oltcit până în 1994, când numele este schimbat în Oltena (totodată este modificată şi sigla); producţia acestor versiuni a continuat până la semnarea contractului cu compania Daewoo, când are loc o altă preschimbare a numelui din Oltena în Rodae.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dacia este cel mai mare producător român de automobile, care din Septembrie 1999 aparţine grupului Renault. Obiectul de activitate al societăţii îl constituie producerea şi comercializarea de automobile, piese de schimb, maşini unelte şi instalaţii pentru industria de automobile.
* 1966 - În urma parteneriatului dintre statul român şi Renault, este deschisă Uzina Dacia
* 1968 - 20 august de pe linia de montaj iese primul automobil marca Dacia (Dacia 1100)
* 1969 - intră în productie modelul Dacia 1300, un model sul licenţă R12
* 1970 – 1980, Dacia dezvoltă o întreagă gamă de modele bazată pe modelul Dacia 1300
* În anii 1980 - este lansat modelul Lăstun, însă acesta nu se bucură de succes şi este retras în 1991
* 1995 - Este lansată Dacia Nova, un model de concepţie 100% românească
* 1999 - Dacia este cumpărată de Renault, şi anunţă ca se va lansa un model de 5.000€
* 2000 - Este lansat modelul SupeRNova, o evoluţie a modelului Nova, dotat cu un motor de 1,4l de provenienţă Renault
* 2003 - Este lansat modelul Solenza, o restilizare a modelului SupeRNova (acesta din urmă fiind scos din fabricaţie)
* 2004 - Se încetează producţia modelelor Berlină şi Break din seria Dacia 1300
* 2004 - Este lansat modelul Logan, care este vândut în număr record
* 2006 - În primăvara anului este prezentat primul concept al mărcii Dacia, acesta se numea Dacia Steppe, iar în octombrie este lansat modelul Dacia Logan MCV (Break)
* 2006 - 8 decembrie, este fabricat ultimul model Dacia Pick-Up şi lasă locul pentru modelul derivat din modelul Logan
* 2007 - 23 ianuarie este lansată Dacia Logan Furgonetă, model ce a înlocuit modelul Dacia Pick-Up
* 2007 - 5 octombrie este prezentat modelul Logan Pick-Up
* 2008 - 4 martie este prezentată Dacia Sandero
* 2008 - 1 iulie apare Dacia Logan facelift
* 2008 - 1 octombrie apar versiunile diesel a Daciei Logan facelift
* 2008 - 3 octombrie apare Dacia Logan MCV facelift